NAJČESĆA PITANJA - TELEVIZIJA

ŠTA JE WIDESCREEN TELEVIZIJSKA SLIKA?

Fleksibilnost digitalne televizije (DVB) omogućuje emitovanje slike u širokom (widescreen, bioskopskom) formatu. Digitalna televizija može se gledati kako na widescreen TV prijemnicima tako i na onima koji to nisu, s tom razlikom što kod analognih (starijih) TV prijemnika dolazi do prilagođavanja 16:9 widescreen formata slike što obično rezultira pojavom crnih linija na vrhu i u dnu televizijskog ekrana.

KOJA ĆE OPREMA BITI POTREBNA DA SE DOBIJE DIGITALNA TELEVIZIJA?

Za praćenje digitalne televizije potreban je digitalni prijemnik, Set-Top Box ili CA Modul i Smart kartica. Sva ova oprema se dobija na korišćenje od SAT-TRAKT-a. Korisnici će biti u mogućnosti da dobiju mnogo veći broj kanala nego što su do sada mogli da prate preko analogne televizije.

ŠTA JE SET-TOP BOX?

STB je uređaj za prijem digitalnog signala koji vrši konverziju na AV ili na činč izlaz (izlaz sa manjom rezolucijom) i omogućava da se digitalni TV signal vidi na klasičnom, analognom televizoru, odnosno televizoru kakav ima većina naših korisnika. Set-Top Box takođe vrši i konverziju na HDMI izlaz (izlaz sa velikom rezolucijom). Analogni TV prijemnici ne mogu prikazati digitalni program bez Set-Top Box-a.

UPUTSTVO ZA SET-TOP BOX

Preuzmite uputstvo za korišćenje Sat-Trakt Set-Top Boxa.

DA LI JE DIGITALNA TELEVIZIJA ISTO ŠTO I TELEVIZIJA VISOKE DEFINICIJE (HDTV)?

Ne. HDTV (high definition television / televizija visoke definicije) je novi standard televizije koja nudi superioran kvalitet slike. Da bi ste mogli da uživate u slici visoke rezolucije, potrebno je da imate HD Ready ili Full HD TV prijemnik, kao i HDTV digitalni prijemnik (Set-Top Box ili CA Modul, koji dobijate na korišćenje od Sat-Trakt-a).

ŠTA JE HDTV?

Pored analogne i digitalne televizije postoji i televizija visoke definicije HDTV (High Definition Television). Oznaka HD (High Definition) odnosi se na rezoluciju – broj horizontalnih linija koji se može prikazati na ekranu – a ne na tehnologiju na kojoj se televizor zasniva. HD televizija (HDTV) je digitalna televizija koja se odlikuje mnogo većom rezolucijom od tradicionalne analogne televizije. HDTV slika sadrži više informacija nego slika standardne rezolucije. Te dodatne informacije pružaju jasniju i bogatiju sliku koja sadrži više pojedinosti, uz dodatnu prednost poboljšanog kvaliteta zvuka. HDTV predstavlja poslednji korak u razvoju televizije koji donosi gledaocima superiorni kvalitet slike i zvuka, širi ekran pokriven slikom i do pet puta detaljniju sliku od one koju nude standardni TV programi. HDTV je stvorio uslove za nezamenljivi utisak kućnog bioskopa. Slika visoke rezolucije naročito je pogodna za velike televizijske ekrane. Ovo znači da su prednosti HDTV-a posebno uočljivi na većim ekranima ili kada se koristi projekciona oprema. HDTV će biti u formi širokog ekrana i obezbediće kvalitet slike slično bioskopskom gledanju, zajedno sa Dolby prostornim zvukom. Postoji nekoliko HD televizijskih standarda, od kojih su najpopularniji 720p, 1080i i 1080p. Televizija standardne rezolucije (Standard Definition, odnosno SD) podrazumeva 720 x 576 piksela, odnosno slika se sastoji od 720 piksela (tačkica) horizontalno i 576 vertikalno. To je televizijski signal koji je karakterističan za analognu televiziju. Televizija visoke rezolucije (High Definition, odnosno HD) ima mnogo veću rezoluciju, počevši od dvostruko veće (1280 x 720 piksela), pa do pet puta veće (1920 x 1080 piksela) u odnosu na SD. Što je broj piksela veći, to će rezolucija biti bolja, a slika će imati više detalja, to jest biće kvalitetnija. Može se reći da je HDTV najkvalitetniji signal koji digitalna televizija omogućava.

KOLIKO JE SLIKA JASNIJA NA HDTV U ODNOSU NA SLIKU STANDARDNE TV?

Analogna TV, koju gledamo poslednjih 60 godina, ima rezoluciju ekvivalentnu onoj od 768×576 piksela. Nasuprot tome, HDTV programi se prikazuju u rezoluciji od 1920×1080 piksela što u praksi rezultira slikom koja je pet puta jasnija od standardne TV slike. Razlika je više nego očigledna.

KAKVA JE RAZLIKA IZMEĐU HD READY I FULL HD TV APARATA?

HD Ready je format koji pruža dvostruko veću rezoluciju u poređenju sa televizorima standardne rezolucije. HD ready uređaji mogu prikazivati sliku sa rezolucijom od 720p i 1080i. Full HD 1080 uz neverovatnih 1080 vodoravnih linija po jednoj slici, predstavlja vrhunac u gledanju HD sadržaja.

DA LI ĆU I DALJE MOĆI DA KORISTIM SVOJ STARI TV PRIJEMNIK?

Moći ćete, ali ukoliko imate stariji tip TV-a nećete biti u prilici da vidite poboljšanu HD sliku ili da čujete bolji zvuk. Ukoliko posedujete TV prijemnik koji je HD ready ili Full HD, moći ćete da uživate u ponudi kanala u potpunom HD okruženju. Praćenje HD kanala ima smisla samo ako imate HD ready ili Full HD TV prijemnik jer su samo takvi prijemnici u stanju da Vam ponude uživanje u potpunom HD okruženju.

ŠTA JE DOLBY® DIGITAL ZVUČNI SISTEM?

Ovaj zvučni sistem vrlo je blizak onome što reprodukuje klasičan DVD. Televizija visoke rezolucije (HDTV) isključivo emituje Dolby® digitalni zvuk (Dolby® Digital Sound). Korisnici će biti u prilici da na widescreen televizorima gledaju program u visokoj rezoluciji i da uživaju u vrhunskom surround zvuku. Od TV kanala koji emituje program zavisi da li će zvučni sistem biti Mono, Dolby Stereo ili Dolby Surround 5.1, odnosno sa jednim, dva ili šest nezavisnih audio izlaza. Ukoliko korisnik poveže digitalni kablovski prijemnik (Set-Top Box), sa pojačalom, Home Cinema sistemom ili nekim drugim odgovarajućim perifernim uređajem, on prilikom gledanja tog programa može uživati u zvuku baš kao prilikom gledanja DVD filmova na kućnom bioskopu.

ŠTA JE EPG – ELEKTRONSKI PROGRAMSKI VODIČ?

Ovo je aplikacija koja se nudi u digitalnoj televiziji, čija je svrha da se gledaocu prezentuju sadržaji koji se emituju na različitim kanalima. Ovaj vodič poput pravog TV magazina, Vam daje uvid u TV sadržaje svih dostupnih programa praćenog odgovarajućim ilustracijama, pa čak i multimedijalnim sadržajima (slično web stranicama), koje korisnik može da pregleda u svakom trenutku pomoću daljinskog, bez obzira koji kanal trenutno prati. Osim toga postoji i mogućnost programiranja (nameštanja podsetnika za svaku emisiju ili sadržaj na bilo kojem programu koji ne želite propustiti).

ŠTA JE RODITELJSKA KONTROLA?

Ova funkcija daje mogućnost da se deci onemogući gledanje onih programa za koje roditelji smatraju da nisu primereni za njihov uzrast.

NAČIN PRIKLJUČENJA – SET-TOP BOX ILI CA MODUL?

Kod LCD ili Plazma TV koji ima mogućnost za modul – CI+Slot i ugrađeni DVB-C tjuner može da se koristi bilo koji način priključivanja po želji korisnika. Ukoliko korisnik nema takav TV onda se priključenje vrši Set-Top Box-om.

NAJČESĆA PITANJA - INTERNET

ŠTA JE KABLOVSKI INTERNET?

Kablovski internet je servis koji obezbeđuje povezivanje korisnika na internet, korišćenjem postojeće infrastrukture kablovske televizije kojom se primarno distribuira televizijski program.

KAKO MOGU POSTATI VAŠ KORISNIK?

Sve što je potrebno da biste postali naš korisnik je da dođete u jednu od naših kancelarija sa svojom ličnom kartom, potpišete zahtev, sklopite ugovor i da izaberete jedan od ponuđenih paketa. Zahtev nam možete poslati i onlajn preko našeg sajta sa Vašim tačnim podacima. Za poslovne korisnike potrebno je doneti rešenje o registraciji firme i pečat, kao i da zahtev i ugovor budu potpisani od strane lica sa pravom potpisa.

KOLIKO IZNOSI PRIKLJUČENJE INTERNETA?

Cena priključka varira u zavisnosti od vrste ugovora za koji se opredeljujete:

  1. priključenje kablovskog interneta bez obaveze potpisivanja ugovora iznosi 3220,00 din,
  2. priključenje kablovskog interneta uz potpisivanje dvogodišnjeg ugovora iznosi 1,00 din

ŠTA SVE DOBIJAM PRIKLJUČENJEM KABLOVSKOG INTERNETA?

Priključenjem SAT-TRAKT kablovskog interneta dobijate:

  1. mogućnost korišćenja interneta visokog kvaliteta 24 sata dnevno (merenje se vrši po ostvarenom protoku / download),
  2. besplatan kablovski modem na korišćenje, sve dok koristite naše internet usluge,
  3. jednu dinamičnu javnu IP adresu,
  4. 10 MB prostora za ličnu web prezentaciju na adresi http://personal.stcable.net/~korisničko_ime,
  5. 1 do 20 e-mail adresa, u zavisnosti od tarifnog paketa (otvaranje dodatne e-mail adrese iznosi 200,00 din),
  6. mailbox veličine 100 MB sa filtriranjem od SPAM-a i virusa

KAKVI RADOVI ĆE SE VRŠITI TOKOM INSTALACIJE?

Proces instalacije se sastoji iz dve faze:

  1. Stvaranje tehničkih mogućnosti za priključenje – multimedijalni razdelnik signala će se instalirati na ulazu priključnog kabla u Vašu kuću (obično se nalazi na tavanu), zatim će se sprovesti specijalno zaštićeni kabl od razdelnika do računara.
  2. Priključenje kablovskog modema – instaliranje kablovskog modema i provera njegove funkcionalnosti.

DA LI ZAKUPLJUJEM SATE?

Zakup sati za pristup ne postoji, jer ste od sada 24 časa na internetu, što je daleko komotniji način od zakupa sati, jer se računa samo ono što ste preneli sa interneta. Primera radi, ako pratite online izdanje nekog časopisa, čim se celokupna strana prenese na Vaš računar, na miru možete da čitate novine ne vodeći računa o isteku vremena.

DA LI MOŽE NEKO DA KORISTI INTERNET NA MOJ RAČUN?

S obzirom da korisnici ne zakupljuju vreme i da je korišćenje resursa vezano isključivo za modem, niko Vam ne može „ukrasti megabajte“ čak ukoliko sazna i vašu lozinku.

DA LI JE ZA PRISTUP INTERNETU NEOPHODNO DA BUDEM PRETPLATNIK
SAT-TRAKT KABLOVSKE TELEVIZIJE?

Da. Za pristup internetu nephodno je da budete korisnik i SAT-TRAKT kablovske televizije jer ne razdvajamo te usluge, samo ih zajedno distribuiramo.

ČUO SAM DA JE ZA KABLOVSKI INTERNET POTREBAN POSEBAN UREĐAJ. KOLIKO SE ON PLAĆA?

Da biste koristili kablovski internet neophodan je kablovski modem. Reč je o eksternom uređaju, koji obezbeđujemo svim novim korisnicima kablovskog interneta bez nadoknade, dogod ste pretplatnik naših internet usluga.

AKO SE MODEM NE INSTALIRA U MOM RAČUNARU, KAKO ONDA POVEZUJEM MODEM?

Modem poseduje dva komunikaciona porta, jedan USB i jedan ethernet (mrežni) port, stoga modem možete priključiti preko USB ili ethernet (mrežnog) kabla. Za obe konekcije je neophodno da Vaš računar poseduje jedan slobodan port odgovarajuće vrste

MOJ RAČUNAR JE PRILIČNO STAR I NE VERUJEM DA MOŽE DA KORISTI OVAKO NAPREDNU TEHNOLOGIJU.

Sve što je dovoljno je da vaš računar poseduje USB ulaz, što je slučaj sa svim konfiguracijama proizvedenim u poslednjih 5 godina. Ukoliko je Vaš računar stariji, dovoljno je instalirati običnu mrežnu karticu , koju podržavaju čak i najstarije konfiguracije.

GDE SE U MODEM POVEZUJE TELEFONSKA LINIJA? DA LI JE POTREBNA TELEFONSKA LINIJA?

Kablovski modem ne koristi telefonsku liniju za pristup ka internetu već koaksijalni kabal kablovske televizije. Ne samo da ne zauzimate vezu, već ne morate više da vodite računa o telefonskom računu koji ste do sada pravili koristeći internet.

DA LI MOGU DA PRIKLJUČIM VIŠE RAČUNARA PREKO KABLOVSKOG MODEMA?

Da, ukoliko imate ruter (router) ili svič (switch). Detaljno uputstvo možete da vidite na našem sajtu Kablovski internet/Podrška/Uputstva/Uputstva za priključenje modema na više računara

KOLIKA JE MESEČNA PRETPLATA ZA KORIŠĆENJE KABLOVSKOG INTERNETA?

Jedinstvena mesečna pretplata ne postoji, obračunavamo cenu izabranog tarifnog paketa po zvaničnom Cenovniku, odnosno mesečno min. 600 din. U slučaju tzv. Flat paketa uvek obračunavamo samo cenu paketa po Cenovniku. Ukoliko koristite paket sa uračunatom mesečnom potrošnjom (Home i Business paketi), trebate platiti i eventualno prekoračenje čija cena nije povišena: cena 1 MB prekoračenja je jednaka srazmernom cenom 1 MB uključenog saobraćaja.

GDE I KAKO MOGU PROMENITI PAKET?

Paket možete promeniti dolaskom u jednu od naših kancelarija i popunjavanjem zahteva, kao i putem interneta: putem e-mail-a ili preko našeg web sajta u moj ST Cable nalogu.

UPLATIO SAM DANAS SVOJ DUG U BANCI/POŠTI MEĐUTIM JOŠ UVEK NEMAM INTERNET.

Ukoliko uplatu niste izvršili u jednoj od naših poslovnih jedinica, pošaljite nam kopiju uplatnice putem faxa na broj (024) 715 761 ili putem e-maila na adresu racuni@stcable.net. Ako je pošaljete u toku radnog vremena, bićete uključeni još tog dana, ukoliko ne onda sledećeg radnog dana.

DA LI MOGU DA PRATIM SVOJU POTROŠNJU?

Naravno, prijavljivanjem u moj ST Cable korisnički nalog pomoću Vašeg korisničkog imena i lozinke, imate uvid u Vašu potrošnju za tekući mesec kao i za prethodni. Ukoliko Vas interesuje i za prethodni period, obratite se korisničkom centru.

DA LI MOGU DOBITI RAČUNE I OBAVEŠTENJA NA DRUGU MAIL ADRESU OSIM MOJE @STCABLE.NET ADRESE?

Naše poruke korisnicima možemo slati isključivo na @stcable.net adrese pošto ne možemo garantovati da će poruke, koje šaljemo van naše mreže, i stići do korisnika. Na webmailu možete uključiti opciju “auto forward“, kojom ćete omogućiti direktno automatsko prosleđivanje dolazne pošte sa Vaše @stcable.net adrese na željenu adresu, koja naravno može biti i van naše mreže. Potvrdu Vaše e-mail adrese za prijem e-Računa, možete izvršiti na portalu moj ST Cable: moj.stcable.net ili u Vama najbližem ST Cable korisničkom centru. Nije obavezno da e-mail adresa bude isključivo @stcable.net.

NAJČESĆA PITANJA - HOSTING

ODGOVARAJUĆA EKSTENZIJA DOMENA

.COM CENA: 1.600,00 din

.NET CENA: 1.900,00 din

.RS CENA: 2.950,00 din

.IN.RS CENA: 650,00 din

.CO.RS CENA: 1.060,00 din

.EDU.RS CENA: 1.060,00 din

.ORG.RS CENA: 1.060,00 din

ODABERITE ŠTO KRAĆE IME DOMENA

Samo ime (bez ekstenzije) treba da sadrži najmanje 3 karaktera. Imajte na umu da je za posetioce važno da ime Vašeg domena bude lako za pamćenje i lako za ukucavanje preko tastature.

ISKORISTITE IME VAŠE FIRME

Da bi imenom domena nedvosmisleno upućivali na Vaše preduzeće, iskoristite ime Vaše firme. Ukoliko je zauzeto kombinujte ime Vašeg preduzeća i Vašu delatnost ili ime i grad.

DOZVOLJENI KARAKTERI

Za kreiranje imena Vašeg domena, možete koristiti karaktere engleske abecede. Dozvoljeno je korišćenje numeričkih brojeva (0-9) i korišćenje povlake i crtica. Prazna mesta, specijalni znakovi i znakovi interpunkcije nisu dozvoljeni.

IME = SADRŽAJ

Možete uskladiti ime domena sa sadržajem Vašeg sajta. Istaknite osobinu sadržine Vašeg sajta za ime domena. Budite kreativni. Ukoliko želite jedan određeni pojam da se nalazi u okviru imena domena, razmislite o svim oblicima te reči i sinonimama.

NAJČESĆA PITANJA - TELEFONIJA

DA LI DOBIJAM NOVI TELEFONSKI APARAT?

U ponudi imamo telefonski aparat GIGASET koju nudimo uz nov ST CABLE broj iz naše numeracije. Ako je u pitanju prenos broja, Vaš postojeći telefon će uredno raditi na našoj fiksnoj telefoniji. Naravno, ukoliko imate starije modele telefona nećete biti u prilici da koristite napredne funkcije telefonije, iako ih dobijate od nas (npr. stariji telefon nema displej, te stoga nećete moći koristiti identifikaciju poziva jer na svom aparatu nemate displej koji bi Vam prikazao broj koji Vas poziva…).

DA LI RAZVLAČIMO NOVE KABLOVE?

Najčešće ne, radićemo samo malu doradu postojeće instalacije u Vašem domu. Postavljamo jedino naš telefonski modem na postojeću koaksijalnu infrastrukturu kablovske televizije na koji spojimo Vašu telefonsku mrežu.

KAKO SE POSTOJEĆI TELEFONSKI BROJ PREBACUJE IZ TELEKOMA U SAT-TRAKT?

Potrebno je samo da popunite i potpišete Zahtev za prenos Vašeg broja u našu mrežu – sve ostalo završavamo mi!

KAKVE NAPREDNE FUNKCIJE IMA VAŠ ST CABLE FIKSNI TELEFON?

Sve napredne funkcije su Vam besplatno dostupne bez dodatne nadoknade. Ukoliko Vaš telefon podržava ove funkcionalnosti prema proizvođačkoj specifikaciji, možete ih samostalno aktivirati preko svog telefonskog aparata ili preko moj ST Cable naloga. Besplatne napredne funkcije koje možete aktivirati: indentifikacija dolaznih poziva, skrivanje prikaza broja za naredni poziv, preusmeravanje svih poziva, preusmeravanje u slučaju zauzeća ili Vašeg nejavljanja, zabrana poziva ka određenim destinacijama, poziv na čekanju.

DA LI MOGU DOBITI NOVI BROJ OD SAT-TRAKT-A?

Da, možete dobiti novi broj iz naše numeracije.

KOLIKO MAKSIMALNO MOGU IMATI TELEFONSKIH BROJEVA?

Možete imati ukupno dve telefonske linije po jednom modemu (dva telefonska broja) i više povezanih telefonskih aparata (primer: na jednom spratu kuće jedan broj telefona sa dva aparata u dnevnoj sobi i spavaćoj sobi, drugi broj podstanarima u prizemlju kuće)

DA LI MOGU DA KONTROLIŠEM SVOJU POTROŠNJU?

Da, imaćete on-line pristup svom korisničkom telefonskom nalogu u okviru Vašeg moj ST Cable naloga.

DA LI MI JE NEOPHODAN INTERNET ZA ST CABLE TELEFON?

Nije, neophodno je da imate samo naš kablovski priključak sa telefonskim modemom na koji se priključuje telefonski aparat.

KOLIKO ĆE ME KOŠTATI MESEČNA PRETPLATA ZA TELEFON?

Mesečna pretplata će vam biti i do 50% jeftinija. U zavisnosti za koji paket usluga se odlučite možete da uštedite i do 6500 dinara za dve godine. Uz besplatno telefoniranje unutar ST Cable mreže dobijate i 200 besplatnih minuta ka svim fiksnim brojevima u Srbiji i inostranstvu (Zona 1) i jeftinije pozive ka inostranstvu (Nemačka, Mađarska, Slovačka, Britanija, Australija, Kanada itd.) već od 6 dinara u zoni 1.

Podešavanja privatnosti
Kada posetite našu web stranicu, stranica može da sačuva informacije putem vašeg pretraživača iz određenih servisa, obično u obliku kolačića. Ovde možete promeniti svoje postavke privatnosti. Imajte u vidu da blokiranje nekih vrsta kolačića može uticati na Vaše iskustvo na našoj web stranici i na usluge koje nudimo.